Activitat 2

SÍNTESI DEL DEBAT


La idea principal amb la que em quedo de tot el debat en qüesitó, la relaciono directament amb la idea que ens mostra l’article: “teixit sense costures” , és a dir: Tecnologia i societat no són esferes separades, sinó que és una cosa constitutiva i definitòria, una cosa no preval sobre l’altra.

En el meu cas vaig haver de defensar la postura sociodeterminista que primerament em va semblar senzill, per com anava enfocant-se el debat i per un dels temes que més m’engresacava, com era el del León Dormido, ja que coneixia bé el tema.
A mida que vaig anar avançant en els diferents fils resultava més complicat entrar en la contrargumentació d’alguns tecnodeterministes, en algunes ocasions desestimava la idea de contrargumentar fets en els que jo mateixa veia que les raons eres ben clares i no hi havia opció a debatre. Resultava cada cop més complicat no entendre la visió del determinisme tecnològic i seguir en la meva posició.
D’aquí en resulta la síntesi de tot aquest treball, la unió de totes postures enriqueix i ens dóna complementàrietat.
D’altra banda, tot aquest debat i la lectura del mòdul junt amb l’article m’ha deixat molt clar que sempre cal tenir molt present un concepte que ajuda molt a entendre el perquè del la defensa dels dos extrems resulta absurda, i aquest és el CONTEXT
Tal i com descriu el mòdul, la societat en que es desenvolupa la tecnologia és desigual i per tant, les tecnologies tindran efectes també desiguals, responent al patró que ha propiciat el seu desenvolupament. D’aquí l’error en creure que tot funcionarà o resultarà de la mateixa manera a nivell universal ja que en un context les tecnologies poden resultar totalment eficaces, però en un altre, pot resultar tot el contràri.
En resum, tecnologia i la societat no van separades, sinó que van interrelacionades i exerceixen una influència conjunta.
Així doncs, des de la Piscopedagogia s’ha de tenir una concepció de la Tecnologia i Societat, adequada per tal de realitzar intervencions de qualitat.
Pel que fa aquestes intervecions de qualitat considero que ens fa falta un canvi important en la metodologia però sobretot i principament, formació continuada per als docents que ajudi a optimitzar tots aquests recursos. Tenir els recusros materials però no saber treure’n tot el profit resulta absurd i el resultat acaba sent la mala qualitat de la intervenció i dels resultats.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Taller de ràdio

REFLEXIÓ

L'EMOCIONARI - La por