ACTIVITAT 3


Autoavaluació


Pel que fa al mapa conceptual penso que és clar i engloba els diversos aspectes importants treballats.

He intentat fer aquest mapa el més clar i entenedor possible per mitjà de ressaltar aquells conceptes que per mi eren imprescindibles.

Considero doncs, que ha estat una activitat que requeria molta dedicació i esforç però que acabava de dotar de sentit a l’activitat 2 i ajudava a perfilar les nostres idees, comparant, fent feedbacks, evolucionant i provocant en nosaltres aquest canvi conceptual.

Canvi conceptual

A mida que vaig anar avançant en aquesta tercera activitat em vaig anar adonant del canvi conceptual que processava, anteriorment, per mitjà de l’activitat 2 tot aquest procés va iniciar-se, però per mitjà d’aquesta activitat 3 el canvi o evolució que he fet en la manera d’entendre i veure tot aquest procés ha estat molt significatiu. De bon principi tot em semblaven àmbits separats i mica en mica he anat entenent els lligams, les relacions i la complententarietat d’uns amb els altres.

En primer lloc, analitzant el meu mapa inicial, me’n adono que Ciència, Educació, Societat i Tecnologia són esferes diferents no s’uneixen només que van en direcció a la tecnologia però cadascuna per la seva banda.
Considerava que la Tecnologia i els avenços tecnològics influïen en la societat provocant-ne el seu progrés i també s’hi reflecteix que la societat també influeix en la Tecnologia però no que la seva interrelació és la que les fa progressar a ambdues.

El més significatiu per mi és que considerava la Societat, la Tecnologia, la Ciència i l’Educació, com esferes diferenciades. A més defeineixo la tecnologia com útil per transmetre coneixement  a la ciència, és a dir, dóno exactament la definició de la imatge tradicional, separant per complet un aspecte de l’altra. En canvi relaciono la ciència amb els aspectes tecnològics.

Conclusió, la relació que s’hi estableix, Ciència , Tecnologia, Societat i Educació és més complexa del que m’imaginava, i en cap cas és unidireccional.
Per mitjà de la síntesi, el debat i gràcies les diferents lectures Domenech i Tirado (2002) i Cabero (2003), he pogut adonar-me de la complexitat i relacions que envolten a aquests conceptes.


Conseqüències per a la pràctica psicopedagògica

Pel que fa les intervecions de qualitat considero que ens fa falta un canvi important en la metodologia, la pràctica psicopedagògica es veu totalment repercutida per aquesta nova concepció CTS, però sobretot i principament, formació continuada per als docents que ajudi a optimitzar tots aquests recursos, així com saber avaluar i diagnosticar des d’aquesta persepctiva; cal tenir en compte aquesta tecnologia educativa per tal de donar la importància que mereixen les TIC en el nostre entorn d’aprenentatge. Tenir els recusros materials però no saber treure’n tot el profit resulta absurd i el resultat acaba sent la mala qualitat de la intervenció i dels resultats.

Conclusions


Considero que he justificat i demostrat el meu canvi conceptual experimentat en l’assignatura inicialment en l’activitat 2, síntesi del debat, i posteriorment a partir de l’evolució que ha anat fent el meu mapa conceptual. Des de les visions separatistes de cada àmbit fins a la unió o postures més homogenies que han ajudat a l’evolució d’aquest concepte complex però lligat, com és: Ciència – Tecnologia – Societat.
D’aquí en resulta la síntesi de tot aquest treball, la unió de totes postures enriqueix i ens dóna complementàrietat.
Revisant el meu qüestionari inicial, també me’n adono que ara les respostes serien una mica diferents de la postura o idees tant sociodeterministes, segurament adoptaria una postura més mixte.

Considero molt important el debat, ja que personalment em va servir per adonar-me d’aquest canvi conceptual. En aquest sentit, considero que han estat unes activitats que ens han permès adquirir uns nous coneixements per tal de contraposar la nostra visió, com és el meu cas o bé reafirmar-la.

Finalment, dir el Cmap era un programa que mai abans havia utilitzat, el qual m’ha agradat utilitzar i conèixer com una eina més dins del meu abas.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Taller de ràdio

REFLEXIÓ

L'EMOCIONARI - La por